Inilah 5 Cara Boleh Menjadikan Rumah Anda Umpama Masjid

“Ya Allah, cantiknya rumah kau ni macam hotel!” “Alah, mana ada biasa jer ni.” Ayat merendah diri walaupun hati dah kembang setaman. Pujian tetamu yang bertandang memang matlamat utama. Berpuluh buku dekorasi rumah, beratus ‘page Facebook’ dirujuk. Semata-mata untuk menghias rumah. Tiada yang salah. Malah Allah Al Badi yang mencipta segala keindahan, amat menyukai sesuatu […]

SUBHANALLAH! Garisan Sempadan Siang Dan Juga Malam Yang Berjaya Dirakam

Gambar ini adalah gambar yang diambil oleh beberapa satelit Luar Angkasa Amerika Syarikat, NASA,tepat diatas Benua Afrika bahagian utara dan Eropah.Nampak lampu-lampu masih menyala di bahagian Bumi yang masih gelap … Setelah pelbagai usaha dilakukan oleh para saintis dengan menggunakan satelit dan komputer dua tahun yang lalu,mereka berjaya mendapatkan gambar yang menunjukkan kawasan antara siang […]

Allahu Akbar!!Tanda-Tanda Kematian Bagi Orang Islam.Sebarkan!!

Adapun tanda-tanda kematian bagi Orang Islam mengikut ulamak adalah benar dan sememangnya wujud. Cuma amalan dan ketakwaan sahaja yang akan membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini. Firman Allah سبحانه وتعالى: ٱللَّهُ يَتَوَفَّى ٱلْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَٱلَّتِى لَمْ تَمُتْ فِى مَنَامِهَا ۖ فَيُمْسِكُ ٱلَّتِى قَضَىٰ عَلَيْهَا ٱلْمَوْتَ وَيُرْسِلُ ٱلْأُخْرَىٰٓ إِلَىٰٓ أَجَلٍۢ مُّسَمًّى ۚ إِنَّ فِى ذَٰلِكَ […]

Tolong Jangan Panik Sekiranya Kereta Anda Dilanggar Kenderaan Lain Dari Belakang.Sila ikut Tips Berguna Ini Dan Tolong Sebarkan !

Apa yang anda akan lakukan sekiranya kenderaan anda telah dilanggar daripada belakang?Cuba anda bayangkan ketika anda menghadapi situasi sebegini?Anda mungkin panik dan terpinga-pinga tidak tahu apa yang harus dilakukan. Si pelanggar pula mungkin terus datang kepada anda dan memarahi anda kerana perlanggaran itu katanya berpunca daripada kecuaian anda. Sekiranya anda mengalami situasi ini,anda tidak perlu […]

Tolong Sebarkan!!!Surirumah Ini Masukkan Telur Mentah Dalam Beras,Ternyata Hasilnya Buat Ramai Ternganga..Jom Share Dan Amalkan!

Korang sepatutnya bersyukur sbb nak jumpa beras kt Malaysia nie cukup mudah..percaya ataupun tidak,beras sebenarnya memiliki fungsi yg korang sendiri takkan percaya khasiat di sebaliknya, terlalu AJAIB..tak pernah lagi RAHSIA ini dikongsikan..baca sampai habis,jgn lupa SHARE laju-laju ! Beras bukan saja makanan asas yang berharga, tapi juga merupakan bahan makanan yang memiliki segudang fungsi ajaib! […]

Walaupun Bukan Menantu Pilihan,Ini 10 Tips Mengambil Hati Mertua.Jom Jadi Menantu Favourite!

Ramai menantu yang mungkin tak sebulu dengan mentua atas alasan kerana suami jenis anak mak atau disebabkan mentua terlalu cerewet. Sebenarnya ada banyak cara yang lebih manis untuk anda dekat dengan hati mentua, malah sekelip mata akan disenangi dalam kalangan ipar-duai. 1.Husnuzon (Bersangka Baik) Wanita selalu bersangka buruk dengan ibu mertua kerana perasaan takut tidak […]

Astagfirullah !! Berhati-Hatilah !! Kesan Air Tangan Orang Tak Solat.Sebab Tu Isteri Kalau Boleh Tolonglah Masak Sendiri Dirumah Untuk Suami Dan Anak-Anak…

Tak lama dulu pernah sorang ustaz menyatakan: (seboleh-bolehnya) “Jangan makan dari air tangan orang yang tak Solat!” Semua orang tahu bahawa kalau meninggalkan solat adalah dosa besar, malahan orang yang tidak solat lebih hina daripada khinzir. Betapa hinanya kita kalau meninggalkan solat seperti yang dikisahkan pada zaman Nabi Musa a.s. Kisahnya, pada zaman Nabi Musa […]

Manusia Bangkit Dalam 12 Barisan Di Padang Mahsyar

Di Padang Mahsyar nanti,umat Muhammad akan dibangkitkan dalam 12 golongan. Suatu ketika,Muaz bin Jabal menghadap Rasulullah S.A.W dan bertanya:”Wahai Rasulullah,tolong huraikan kepadaku mengenai firman Allah S.A.W: “Pada sangkakala ditiup,maka kamu sekalian datang berbaris-baris” Dan keadaan ini diceritakan oleh Rasulullah S.A.W kepada Muaz bin Jabal yang bererti : “Hai Muaz,engkau telah bertanya kepadaku dari perkara yang […]

Subhanallah ! Ketahuilah Dosa-Dosa Di Facebook Tanpa Kita Sedari

Tanpa kita sedari perlakuan dan perbuatan melalui facebook yang boleh mengundang dosa terlalu banyak,namun di kesempatan ini, cukup saya senaraikan enam perkara,iaitu 1)Mendedah keaiban suami,isteri di facebook. Terdapat beberapa kes yang dilihat sama ada secara langsung atau tidak langsung,pemilik facebook meluahkan perasaan sedih,kecewa,benci, marah terhadap pasangan di ruang status mereka. Mendesak suami atau isteri juga […]

Biru, putih ataupun hijau dan mengapa air Evian mahal? Berikut merupakan maksud sebenar di sebalik warna penutup botol air

Sekiranya anda perasan, setiap botol air mineral ataupun minuman mempunyai warna yang berbeza-beza. Ada yang berwarna putih dan ada pula yang berwarna biru ataupun hijau. Bukannya bertujuan untuk kosmetik semata-mata, tetapi sebenarnya setiap warna pada penutup botol ini mempunyai maksud dan identiti mereka yang tersendiri. Penutup biru Diperoleh daripada sumber air bawah tanah, dipam naik […]

Anda Sedih Akibat difitnah?Bacalah Surah Ini,InsyaAllah Hati Akan Tenang Dan Bantuan Akan Datang Tanpa Diduga

Fitnah dunia memang amat menyedihkan.Kerana disebabkan fitnah manusia boleh berbunuhan.Boleh merosakkan hubungan sesama keluarga dan saudara mukmin kita. Disebabkan itulah kita hendaklah siasat dahulu punca berita dan juga khabar yang kita terima sebelum menebarkan kepada orang lain.Ditakuti apa yang kita lakukan berupa fitnah yang tidak berasas sama sekali. Lebih baik diam jika kita tidak pasti […]

“Block Je” – Nasihat Suami Kepada Datuk Seri Siti Nurhaliza

Penyanyi tersohor Malaysia Datuk Seri Siti Nurhaliza mengambil tindakan mudan menyekat komen ‘haters’ yang meninggalkan komen berbaur negatif di dalam laman Instagram miliknya. Menurut penyanyi tersebut,dia bertindak sedemikian kerana mahu mengekalkan suasana yang baik di laman sosial miliknya. “Saya block sahaja mereka yang meninggalkan komen negatif kerana ia menjejaskan keadaan di laman sosial saya.Saya tak […]

Bagaimana Cara Untuk Mencantikkan Hati? Amalkan Doa Ini Setiap Hari

Semua yang Allah jadikan itu indah dan ada kelebihan tersendiri.Cantik boleh diaplikasikan kepada benda hidup atau mati. Namun apakah sebenarnya yang dikatakan cantik itu? Kita perlu bersifat malu untuk berkata sesuatu yang boleh menyakiti hati orang lain.Apabila seseorang menjaga tutur katanya secara tidak langsung dia menjaga hubungan baiknya dengan oran g lain. Bahkan,dirinya akan dihormati […]

Subhanallah! Ternyata Inilah Surah Yang Paling Agung Dan Dicintai Allah SWT

Sebahagian orang menganggap surah al-Falaq sebagai surah pendek yang hanya sesuai dibaca ketika solat sendirian.Tak kurang juga yang membacanya sebagai amalan sebelum tidur,atau di dalam zikir Ma’thurat pagi dan petang. Bagi mereka yang mempelajari atau mengamalkan kaedah rawatan Islam pula,surah al-Falaq merupakan antara surah yang wajib diamalkan sebagai pendinding menghadapi gangguan makhluk halus. Akan tetapi […]

Dalam Beg Ada Sehinggit, Dalam Bank Ada 8 Hinggit. Ya Allah Permudahkanlah Rezeki Ku Dengan Amalan Zikir Ini.

Kadang-kadang kita mengeluh, kenapa kita susah, kenapa perniagaan kita tidak maju dan berada di takuk lama. Kenapa anak-anak kita tidak jadi seperti anak orang lain. Tidak berdaya maju dan berdaya saing. Mungkin kita lupa. Sebenarnya rezeki tidak mahu mendekati kita. Rezeki seolah-olah takut dengan kita. Yang kita perolehi sedikit itu mungkin ihsan daripada Allah SWT […]

Cara Mudah Hafal Doa Dhuha

Doa ini memang doa murah rezeki yang cukup mujarab. Pesan guru saya, kalau tidak sempat untuk solat sunat Dhuha pun, jangan tinggalkan doa dhuha ini. Itu kalau tidak boleh sangatlah. Walaupun solat sunat Dhuna ini hanya sunat, tetapi ia adalah amalan yang berkesan untuk kita memohon di murahkan rezeki.Inilah salah satu cara kita bersyukur kepada […]

Salah Faham Tentang Rezeki

Kita selalu mendengar ayat ” Rezeki itu milik Allah SWT.” Tetapi, adakah kita betul-betul yakin dengan ayat tersebut?Anda tidak perlu memberi jawapan bagi soalan di atas kepada saya atau orang lain. Anda hanya jawab pada diri sendiri. Kenapa perlu jawab pada diri sendiri?Sebabnya, ini adalah persoalan iman.Iman seseorang tidak boleh dinilai daripada luaran. Ia adalah […]

Kalau 7 Amalan Ini Anda Lakukan,InsyaAllah Rezeki Anda Tidak Putus-Putus

Assalamualaikum dan salam sejahtera Sungguh! Allah SWT amat sayangkan kita. Dia tidak biarkan kita terkontang-kanting hidup di atas dunia ini dengan begitu sahaja.Sedangkan ulat dalam batu pun sudah siap rezekinya. Apalah lagi manusia yang dibekalkan dengan sifat ilmu, kehendak, kurdat, pendengaran, penglihatan dan percakapan, tentu boleh cari lebih banyak rezeki berbanding ulat dalam batu tadi. […]

Bedak Lejen Ini Boleh Kurangkan Pertumbuhan Jerawat,Terbukti Sejak Zaman Opah-Opah Lagi

Jerawat kecil memang sangat mengganggu, kerana jerawat ini sering muncul di bahagian dahi sehingga menimbulkan rasa gatal di sekitar kulit yang bermasalah. Nasib baiklah sekarang ni ada banyak produk kecantikan yang boleh membantu menghilangkan jerawat. Namun, bukan semua orang sesuai dengan produk yang sedia ada. Bagi anda yang masih mencari produk yang sesuai dengan kulit […]