MEMBACA AL-QURAN DI HANDPHONE TANPA BERWUDHU,APAKAH HUKUMNYA?

Inilah hukum membaca Qur’an di handphone tanpa berwudhu. Semak selengkapnya… Sahabat, bagaimanakah hukumnya membaca quran tanpa berwudhu sebelumnya, dan juga membaca quran melalui aplikasi di handphone yang saat ini sudah banyak dimiliki di setiap gadget, apakah boleh membacanya jika dalam keadaan berhadas kecil? Mari kita semak bersama pembahasannya berikut: Jika telah memiliki hafalan quran, orang […]

Awas!Inilah Kesalahan Memberi Salam Tahiyyat Akhir Yang Ramai Lakukan

Cara memberi salam yang betul ketika kita selesai solat, kadang-kadang lupa dan tersilap cara cara yang tepat untuk memberi salam. Soalan: ketika memberi salam di hujung solat; adakah kita memberi salam dulu baru berpaling ke kanan atau ke kiri, atau kita berpaling bersama-sama memberi salam? Jawapan: Mula-mula kita lafazkan “Assalamu alaikum” dengan muka masih menghadap […]

AMARAN :Rasullullah Melarang Kita Tidur Meniarap

Soalan : Saya ada mendengar bahawa terdapat hadis Nabi SWT mengenai larangan untuk tidur secara meniarap.Bagaimanakah pandangan para ulama’terhadap isu ini? Jawapan : Alhamdulillah,segala puji bagi Allah SWT,selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW ahli keluarga baginda SAW,Sahabat baginda SAW serta orang-orang yang mengikuti jejak langkah baginda SAW. Memang terdapat hadis Nabi SAW […]

Makanlah Banyak Buah Prun Kalau Nak Dapat 5 Faedah Ni!

Siapa kat sini tak suka buah pru?Jangan risau sebab anda tidak keseorangan Menurut kajian,wanita yang berumur 25 hingga 54 tahun mempunyai reaksi yang negatif terhadap buah prun atau dikenali dengan gelaran plum kering Fizikalnya kelihatan seperti kurma namun isinya lebih kenyal dan lembab manakala rasanya pula berdasarkan gabungan masam dan manis Selain kandungan anti-oksida yang […]

Hukum Makan Ayam Goreng Yang Masih Ada Darah

Darah kelihatan pada ayam/daging/ikan yang telah dimasak adalah dibolehkan (dimaafkan).Apa yang haram ialah darah yang mengalir. Firman Allah SWT yang bermaksud : “Katakanlah (wahai Muhammad):Aku tidak dapati dalam apa yang telah diwahyukan kepadaku,sesuatu yang diharamkan bagi orang yang hendak memakannya melainkan kalau benda itu bangkai atau darah yang mengakir atau daging babi kerana sesungguhnya ia […]

BACALAH 3 SURAH INI JIKA SERING DIGANGGU JIN ATAU SYAITA.KESANNYA AMAT LUAR BIASA!

Syaitan adalah makhluk ciptaan Allah SWT yang telah berjanji akan mneggoda dan menyesatkan manusia.Syaitan mengerahkan segala kemampuannya untuk menyesatkan manusia dengan pelbagai cara agar manusia terjerumus ke dalam api neraka sebagai teman syaitan.Ada beberapa cara untuk mengelakkan godaan syaitan yang terkutuk,salah satunya iaitu membaca Al-Quran.Surah apa yang dapat menghindarkan kita dari godaan syaitan? Al-Quran merupakan […]

Persoalan Tentang Umur Berkhatan Untuk Anak Lelaki.Elok Awal Atau Lewat?

Macam trend pula sunat anak lelaki awal-awal sekarang ni.Dalam cuti sekolah yang akan datang tak lama lagi,mesti ramai yang akan mengkhatankan anak mereka.Tidak kitalah sama ada di bandar atau di kampung,jika beramai-ramai mesti cukup meriah! HUKUM ANAK LELAKI BERSUNAT Menurut sumber daripada sustaz Zaharuddin,dalil yang menerangkan tentang anjuran berkhatan ialah sebuah hadith dari Riwayat Muslim […]

16 ‘Mahakarya Agung’ Seorang Pelajar Ketika Bosan Di Dalam Kelas

Bagi mereka yang pernah ke sekolah, pengalaman duduk di dalam kelas pastinya sangat membosan. Lebih-lebih lagi sekiranya subjek yang diajar pada ketika itu merupakan subjek yang paling tidak digemari sekali. Waktu secara automatiknya terasa berjalan terlalu lambat, mata menjadi semakin berat dan minda pula sudah mula melayang-layang entah ke mana. Bagi mengatasi masalah ini, kebanyakkannya […]

ALLAHUAKBAR! Ini 20 Dosa Isteri Terhadap Suami Yang Membuatkan Isteri Dibakar Allah Di Neraka!

Agama Islam sudah mengatur semuanya tentang kewajipan isteri terhadap suaminya.Jangan melanggar apa yang sudah diatur dan sesuai syariat apalagi sampai membuat peraturan sendiri Sekarang tidak sedikit dijumpai seorang isteri yang membangkang kepada suaminya,berkelakuan tidak baik terhadap suaminya,bahkan ada sampai memaki suaminya.Padahal suaminya merupakan ketua keluarga yang baik akhlaknya,beriman dan bertakwa kepada Allah SWT Dibawah antara […]

Suami ‘Kaki Pukul’ Sujud Merayu & Menangis Depan Isteri Batalkan Cerai Di Pejabat Agama

Kesabaran seseorang pasti ada batasnya, isteri mana yang tak hilang sabar jika mempunyai suami kaki pukul, tak beri nafkah jika sudah diberi peluang berkali-kali. Jalan terakhir adalah menuntut cerai daripada pihak berkuasa, itu maknanya pintu hati isteri memang dah tertutup, tak ada gunanya nak sujud merayu macam dalam video ni. Menyesal kemudian hari tak guna […]

[VIDEO] Bagi Kejutan Pada Peminat, Ramai Puji Datuk Siti Humble Sangat

(Skroll ke bawah untuk tonton video) Apa sahaja dilakukan Datuk Seri Siti Nurhaliza, pasti menjadi perhatian dan mendapat pujian ramai. Mula melibatkan diri dalam industri seni sejak zaman remajanya, Datuk Siti sentiasa menjadi selebriti kegemaran ramai malah semakin disegani apabila bergelar penyanyi nombor 1 negara, dan kini sebagai seorang ibu. Baru-baru ini menerusi entri di […]

Doa Menghadapi Peperiksaan Dan Doa Mudah Belajar Supaya Ingat

Apabila peperiksaan sekolah semakin dekat makin ramailah ibu bapa yang akan rungsing bagaimana anak mereka akan menjawab soalan exam nanti.Mereka pasti akan mencari kaedah cara belajar yang berkesan untuk anak mereka,cara menghafal pelajaran,doa mudah belajar atau doa menghadapi peperiksaan seperti surah Al-A’la dan sebagainya. Sebenarnya cara dan tips untuk menghafal pelajaran dengan mudah yang dikongsikan […]

Ramai Yang Tak Tahu Rupanya Biji Selasih Sangat Berkesan Atasi Kadar Gula Darah,Gastrik,Sakit Gigi.Jom Belajar Cara Penggunaannya

Biasanya biji kering atau selasih yang telah direndam di dalam air mudah diperolehi di pasaran tradisional atau pasar raya,harga juga agak murah.Hanya RM1.00 untuk setiap pek.Biji selasih digabungkan dan diproses minuman supaya segar semasa puasa,sebagai tambahan kepada rasa tidak selesa dan banyak lagi kebaikan. Manfaat biji selasih terutama untuk kesihatan badan kita dapat dijelaskan seperti […]

Gara-gara Buat Pembedahan Plastik, 3 Orang Wanita Ini Tidak Boleh Pulang Ke Negara Asal Mereka

3 orang wanita berbangsa Cina telah terkandas di sebuah lapangan terbang di Korea Selatan kerana alasan yang agak pelik. Mereka telah memilih untuk bercuti di Korea Selatan semata-mata mahu melakukan pembedahan plastik. Mereka bertiga juga mengalami keadaan bengkak yang agak teruk. Seperti yang dilaporkan wartawan China, Jian Huahua yang memuatnaik gambar mereka di sosial media. […]

“Hanya Dua Sudu Cuka” Dan Air Panas Untuk Rendam Kaki,Siapa Sangka Hasilnya Sangat Menakjubkan

Siapa yang tidak suka merendam kaki?Mesti nyaman dan boleh buatkan kaki jadi rileks.Selain itu,berendam kaki juga ternya memang bagus untuk kesihatan. Tapi mesti anda tidak tahu,kalau di dalam air rendaman kaki ditambah sedikit cuka (Lebih kurang dua sudu makan),kegunaannya jadi lebih hebat lagi !Tak percaya? Baca sampai habis! Cuka itu bahan yang tidak lepas dari […]

25 Tanda Anda Sudah Menjadi Hamba Dunia.Nauzubillahiminzalik!

Hari berganti hari,bulan berganti bulan..Anda begitu sibuk mengejar rutin duniawi.Sedar tidak sedar,usia semakin meningkat.Namun sedarkah yang anda mungkin sudah menjadi hamba dunia. Berikut adalah tanda-tanda anda sudah menjadi hamba dunia : Anda tidak bersiap-siap waktu solat akan tiba Anda melalui hari ini tanpa sedikit pun membuka lembaran Al Quran lantaran terlalu sibuk Anda selalu berfikir […]

Amalkan Membaca Surah Ini Agar Tubuh Tidak Membusuk Ketika Di Dalam Kubur

Rasullullah Muhammad SAW pada suatu ketika bersabda : “Demi Allah yang jiwaku di Genggaman-Nya,sesungguhnya QUL HUWALLAHU AHAD itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s ALLAHUSSOMAD itu tertulis di sayap Mikail a.s,LAM YALID WALAM YUULAD tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s,WALAM YAKULLAHU KUFUAN AHAD tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s” Berkata ibny abbas a.s bahawa Rasulullah […]

CARA MENGUBATI PENYAKIT BATU KARANG MENGIKUT ISLAM.

Biasa kalau kena sekali batu karang tengah malam,memang orang dewasa paling gagah pun akan tumbang!Amalkan bacaan ini selama 3 hari dengan niat yang penuh pengharapan,pasti batu besar mana pun Allah akan hancurkan Penyakit batu karang amat selalu terkena pada kaum lelaki.Biasanya ia dimulakan dengan sakit di sisi pinggang,dan menjalar ke sisi di dalam peha.Sekali terkena […]

Nak Bau Syurga? Jagalah Suami Wahai Isteri, Taat Dan Senangkan Hati Suamimu.

‘Syurga terletak di telapak kaki suami’ adalah sinonim dengan nilai ketaatan seorang isteri. Ketahui sejauh mana ketaatan isteri kepada suami. Tanggungjawab seorang isteri yang paling utama ialah taat dan patuh kepada suaminya. Ketaatan seorang isteri kepada suami berada di tahap teratas, melebihi segala ketaatan kepada sesiapa pun juga termasuk ibu dan ayah kandung si isteri […]

Barang Kemas, Pakaian, Pinggang Mangkuk Juga Akan Dihisab Jika Beli Hanya Untuk Simpanan Perhiasan

Sebab tu la jangan simpan baju2 yg tak dipakai.mmg akan dihisab. Peringatan utk isteri, keluarga dan sahabat2 saya.. Mari renung2kan. Adakah kita dalam golongan ini. Mngkin ada yg tidak tahu dan ada yang dah tahu. Semoga ilmu yg disampaikan dapat kita menafaat dgn sebaik2nya. Keluarkan smua baju2 yg bersusun dlm almari. Keluarkan pinggan mangkuk yg […]