CARA MENGUBATI PENYAKIT BATU KARANG MENGIKUT ISLAM.

Biasa kalau kena sekali batu karang tengah malam,memang orang dewasa paling gagah pun akan tumbang!Amalkan bacaan ini selama 3 hari dengan niat yang penuh pengharapan,pasti batu besar mana pun Allah akan hancurkan Penyakit batu karang amat selalu terkena pada kaum lelaki.Biasanya ia dimulakan dengan sakit di sisi pinggang,dan menjalar ke sisi di dalam peha.Sekali terkena […]

Nak Bau Syurga? Jagalah Suami Wahai Isteri, Taat Dan Senangkan Hati Suamimu.

‘Syurga terletak di telapak kaki suami’ adalah sinonim dengan nilai ketaatan seorang isteri. Ketahui sejauh mana ketaatan isteri kepada suami. Tanggungjawab seorang isteri yang paling utama ialah taat dan patuh kepada suaminya. Ketaatan seorang isteri kepada suami berada di tahap teratas, melebihi segala ketaatan kepada sesiapa pun juga termasuk ibu dan ayah kandung si isteri […]

Barang Kemas, Pakaian, Pinggang Mangkuk Juga Akan Dihisab Jika Beli Hanya Untuk Simpanan Perhiasan

Sebab tu la jangan simpan baju2 yg tak dipakai.mmg akan dihisab. Peringatan utk isteri, keluarga dan sahabat2 saya.. Mari renung2kan. Adakah kita dalam golongan ini. Mngkin ada yg tidak tahu dan ada yang dah tahu. Semoga ilmu yg disampaikan dapat kita menafaat dgn sebaik2nya. Keluarkan smua baju2 yg bersusun dlm almari. Keluarkan pinggan mangkuk yg […]

Subhanallah, Air Zamzam Keluar Bukan Kerana Kaki Nabi Ismail, Tapi Kerana Digali Makhluk Ini

Bahkan Siti Hajar melihat sendiri siapa yang menggali mata air yang tidak akan pernah habis hingga hari kiamat tersebut. Lantas siapa sebenarnya yang menggali sumur zam-zam? Berikut ulasannya. Kisah yang beredar selama ini mengatakan jika air Zam-zam memancar dari kaki mungil Ismail yang menggesek-gesekannya ke tanah. Kemudian muncul lah mata air sama-sama tersebut. Namun berdasarkan […]

Baru Tahu Inilah Fungsi Tersembunyi Pada Benda-benda Yang Kita Gunakan Setiap Hari

Setiap produk yang berada di pasaran tentunya memiliki fungsi dan kegunaan mereka yang tersendiri. Cuma, ada kalanya, ketidaktahuan pengguna itu sendiri telah menyebabkan mengapa fungsi produk itu tidak digunakan dengan sepenuhnya. Sekiranya diperhatikan kembali, banyak fungsi tersembunyi yang terdapat pada benda-benda kita gunakan setiap hari. #1 Lubang kecil di antara kamera dan flash pada iPhone […]

Doa Untuk Ibu Bapa Yang Melahirkan Kita. Baca Setiap Kali Solat

Doa Untuk Kedua Orang Tua Penuh – Kedua-dua orang tua kita yaitu bapak dan ibu adalah orang yang paling berjasa dalam hidup kita. mereka lah yang merawat kita sejak baru lahir hingga tumbuh dewasa tanpa meminta ganjaran kepada kita. tanpa mereka belum tentu kita boleh seperti sekarang. mereka pula yang memberi cinta, kasih dan sayang […]

Astaghfirullah hal adzim اَسْتَغْفِرُ اَللّهَ الْعَظِیْمَ… ‘BERTAUBATLAH’ dari 2 jenis makanan popular ini

Sosej & Nugget makanan sampah? Nugget & sosej adalah 2 makanan kategori sampah. Jika kita menikmati keseluruhan proses pembuatannya dengan melihat bahan-bahan yang digunakan pastinya terdetik dalam minda “sapa lah kebuloq sangat nak makan benda ni, geli aihhh”. Ajaibnya setelah sampai ke peringkat akhir pembungkusan dan berada di dalam peti sejuk beku pasaraya seluruh dunia, […]

Tiga Belas Aurat Wanita Anda Perlu Tahu

1. Bulu kening Menurut Bukhari, Rasullullah Saw melaknati perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan. -Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari. 2. Kaki Memakai gelang berloceng – Dan janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. -Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31. Keterangan: […]

Cinta sejati!! Kisah seorang wanita kental cari rezeki demi jaga suami hilang ingatan lepas kemalangan 😪

Sesebuah perkahwinan tidak sah jikalau tidak diuji. Ada pasangan diuji dengan dugaan isteri mahupun suami curang dan ada juga yang menerima ujian ahli keluarga terkena penyakit sukar diubati. Tidak terlepas daripada ujian, pasangan suami isteri muda ini pula diuji dengan kemalangan yang menimpa perkahwinan mereka. Menurut Nona, wanita dikenali sebagai Siti Rohayu Ibrahim menjalani hidup […]

[VIDEO] Jangan Tinggalkan Ayat Ini Selepas Solat Subuh Dan Solat Maghrib! Insya’Allah Akan Dipermudahkan Kehidupan

Seringkali kita lihat, ramai juga yang datang berjemaah di masjid. Dan sudah semestinya ada yang solat di rumah. Tetapi terlalu ramai orang yang tidak mengetahui kelebihan-kelebihan atau fadhilat jika kekal pada kedudukan tahiyat akhir selepas solat subuh dan maghrib. Apa yang kita lihat, selepas sahaja memberi salam, ada yang terus sahaja ubah kedudukan samada duduk […]

Daun Sekentut – Ulam Yang Berkhasiat Untuk Diambil Dalam Pantang Selepas Bersalin

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya doakan anda sihat dan gembira hari ini Hari ini saya nak kongsikan tentang khasiat daun sekentut.Apa daun sekentut tu? Daun sekentut adalah sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan beriklim tropika macam Malaysia ni.. Daun sekentut merupakan antara daun yang boleh dimakan sebagai ulam sewaktu pantang selepas bersalin kerana khasiatnya yang […]

TERBUKTI! Amalkan Makan Pucuk Paku Mampu Cegah Penyakit Gout

Pucuk paku adalah sejenis tumbuhan yang tidak asing lagi di kalangan manusia.Sebut saja sayur pucuk paku pasti sudah tahu nak dimasak dengan apa atau rebus saja untuk dijadikan ulam-ulaman. Terdapat pelbagai jenis resipi masakan yang menggunakan pucuk paku di luar sana,tetapi tahukah anda tentang khasiatnya.Pucuk paku mengandungi banyak jenis gizi serta nutrisi yang sangat baik […]

Ini Antara Kelebihan Solat Sunat Dhuha.Ruginya Jika Tak Pernah Buat Walaupun Sekali!

Antara ibadat sunat yang dianjurkan dan menjadi amalan Rasulullah SAW sendiri ialah sembahyang sunat Dhuha.Meskipun ia adalah solat sunat,tapi sangatlah rugi jika tidak pernah menunaikan Solat Dhuha ini walaupun sekali seumur hidup. Solat Dhuha adalah solat yang dilakukan setelah terbit matahari hingga menjelang masuk waktu Zohor.Solat ini afdhalnya dilakukan pada waktu pagi hari ketika matahari […]

Cara-cara Membaca Al-fatihah 41 Kali Bagi Memohon Hajat

(*)Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.. (*)Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat. (*)Sahabat yang di rahmati Allah, (*)Surah Al Fatihah adalah surah pertama dalam al Quran. Al Fatihah maksudnya pembukaan iaitu surah pembukaan dalam […]

Inilah Doa Untuk Isteri Amalkan Supaya Suami Tidak Cari Lain Atau Berlaku Curang

Saudaraku, hingga kini, banyak suami yang selingkuh serta berniat untuk menikah lagi, hal ini tentu saja membuat kalangan wanita sangat khawatir. Mereka (ibu-ibu) khawatir, jangan-jangan suaminya tersebut, yang tampak biasa di rumahnya, ternyata punya selingkuhan dengan wanita lain. Problem ini membuat banyak dari kalangan wanita yang meminta doa supaya suaminya itu tidak neko-neko (selingkuh dan […]

Cara Solat Duduk Yang Betul Menurut JAKIM

Banyak sebab yang membolehkan seseorang itu terpaksa meninggalkan salah satu rukun solat, iaitu berdiri tegak. Antaranya ialah kemalangan, sakit tenat, keuzuran, semasa dalam kenderaan, atau wanita hamil yang tidak mampu berdiri buat masa yang lama. Keringanan Untuk Solat Duduk Dan Berbaring Dalam semua keadaan ini, kita sebagai Muslim masih lagi diwajibkan untuk menunaikan solat. Namun, […]

Ada Masalah Hidup ? Allah Hantar 1000 Malaikat Datang Bantu Dengan Baca Ayat Quran Ni. InshaAllah.

Sering Bacalah Ayat Ini Disaat Susah, Maka Allah Akan Hantar Seribu Malaikat Untuk Membantu Kesulitan Kita. InsyaAllah. Subhanallah Allahuakbar. Baca dan Kongsikan.😀😀 Ada Masalah Hidup ? Baca Ayat Quran Ni Allah Hantar 1000 Malaikat Datang Bantu InsyaAllah. Seperti yang diceritakan oleh seorang ustaz. Tersebutlah seorang laki-laki yang menempuh perjalanan dari Damsyik ke Zabadani. Di tengah […]

Bercinta Hingga Ke Syurga. Kisah Pasangan Suami Isteri Meninggal Di Mekah. Isteri Pergi Selepas Sehari Suami Meninggal Dunia.

Bercinta Hingga Ke Syurga : Keduanya Pergi di Bumi Makkah “Makluman kepada semua, Isteri kepada Kepada jemaah yang dimaklumkan meninggal baru-baru ini, telah meninggal dunia di Jeddah”, tertera mesej ini didalam group whatsapp Pembimbing Umrah Az Zuha. “إنا لله وإنا إليه راجعون” Si suami meninggal dunia di Mekah 24 jam sebelum berangkat pulang ke tanah […]

Bahaya Perut Buncit dan Berlemak. Inilah 7 Tanda Toksin Penuh Dalam Badan, Jangan Ambil Mudah

Walaupun dah berehat panjang dan tidur secukupnya tapi masih rasa letih. Buat kerja sikit dah letih. Bila terlalu letih dan jadi hypo, mulalah nak minum kopi segera atau makanan manis kononnya nak tambah tenaga. hmm..hati-hati ya sebenarnya itu mungkin petanda terlalu banyak toksin dalam tubuh. Keletihan juga adalah tanda tindakbalas hormon terhadap sistem imun tubuh […]