Pedulikan bila orang mencerca, gila besi, gila harta. Tak perlu setia dengan jantan tak guna

Aku tersenyum lemah melihat gambar bekas teman wanita bersanding bahagia di hari perkahwinannya. Pelamin idamannya indah, seperti yang selalu dia kongsikan dengan aku dahulu. Citarasanya ringkas, tetapi elegan. Dia undang aku ke majlis, tapi aku yang tidak hadir. Majlisnya di bulan Syawal yang mulia. Aku sibuk. Sibuk terperuk di rumah menjeruk rasa di dalam balang […]

“Perempuan gemuk pun cantik, ini sebabnya…”

Saya berusia 27 tahun, tinggi 175cm, berat 78kg. Fizikal saya boleh dikategorikan normal. Tampan itu tidak, tetapi kacak itu adalah sedikit. Bekerja sebagai seorang pensyarah di sebuah universiti swasta yang terletak di KL. Saya baru sahaja menamatkan zaman bujang pada bulan Februari 2016. Alhamdulillah. Cuba teka? Isteri saya merupakan seorang wanita yang chubby honey bunny! […]

“Jilat sampai ke Jepun…” – Lelaki kongsi budaya jijik orang Malaysia di sebuah syarikat di Jepun

Di Malaysia ni bukan senang nak dapat kerja lebih-lebih lagi dengan keadaan ekonomi yang tidak stabil sekarang ini. Namun begitu ada juga beberapa individu yang menggunakan taktik kotor dengan cara kabel. Peluang pekerjaan yang sepatutnya diberikan kepada mereka yang menepati kelayakan sebaliknya diberi kepada kroni-kroni dan kaum kerabat sendiri. Sakit hati kan kita dah penat-penat […]

[VIDEO] Doktor dan staf tak profesional, menari & menyanyi rap sambil bedah perut pesakit

Kontroversi yang melibatkan seorang pakar dermatologi dari Atlanta telah mencetuskan rasa kurang selesa kepada masyarakat apabila dia dan kakitangannya menari dan menyanyi rap semasa melakukan pembedahan kepada pesakit. Hal ini juga menimbulkan rasa kurang selesa kepada ahli keluarga pesakit yang melihat aksi doktor itu tersebut. ‘Penyanyi rap’ yang dikenali sebagai Dr. Windell Boutté itu juga […]

Petua Berguna. Ini CARA BETUL Ajar Anak Menulis Yang Ramai Ibu Bapa TAK TAHU!

Pada usia yang masih mentah, kanak-kanak kini terdedah dengan pelbagai ilmu yang dipelajari baik dari ibu bapa dan guru, malah ada yang hanya mempelajari melalui gajet. Namun demikian, gajet dikategorikan sebagai peratusan yang tinggi penyumbang ke arah negatif. Hal ini seringkali menimbulkan kerisauan dalam kalangan ibu bapa kerana perkembangan fizikal anak-anak mereka akan terbantut dan […]

Tak Perlu Gelabah Bila Roadblock Polis, Amalkan Tips Berguna Ini

Ramai yang cuak dan menggelabah kalau nampak ‘roadblock’ secara mengejut depan mata betul tak? Kalau anda tak buat salah, buat apa nak takut? Jangan risau, pihak polis tak akan saman atau tahan kita kalau tiada kesalahan kita lakukan. Tapi, disini ada tips sikit nak kongsi kepada anda semua supaya bersedia sentiasa ketika berhadapan dengan ‘roadblock […]

Air Kencing Anda Berbuih? Sila Check Segera! Jangan Ambil Mudah!

“Salam doctor, baru-baru ini saya perasan bahawa air kencing saya berbuih di mangkuk tandas. Ia ada sedikit berbau dan warnanya agak pekat. Adakah ia tanda berbahaya? Untuk pengetahuan doctor saya kerap ke Gymansium dan sekarang mengamalkan suplemen minuman berprotein tinggi. Mohon pencerahan” Penjelasan: Air kencing terhasil dari proses yang berlaku dalam ginjal, di mana air […]

[VIDEO] Inilah Bahaya Riak! Mohon Dijauhkan Penyakit Riak Ini!

Beribadat dan beramal soleh merupakan tuntutan daripada Allah kepada hamba-hambanya, kerana tujuan kita diciptakan di atas muka bumi ini adalah kerana ingin beribadat kepada Allah. Tetapi syarat supaya sesuatu amalan itu diterima ialah tidak mensyirikkan Allah dengan sesuatu. Allah berfirman, “Sesiapa yang ingin bertemu Allah, hendaklah dia beramal soleh. Dan dalam amal solehnya itu janganlah […]

MENURUT KAJIAN ISTERI GEMUK BUAT SUAMI 10 KALI GANDA LEBIH BAHAGIA… SETUJU TAK?

Sebenarnya dalam diam ramai isteri yang rendah diri kerana tubuh yang berisi atau gemuk. Apatah lagi selepas bersalin bila bentuk badan berubah terus berbanding zaman gadis dulu. Tidak sekadar hilang keyakinan diri ada juga yang stres dengan masalah berat badan kerana bimbang penerimaan suami yang tentunya mengidamkan isteri yang cantik dan langsing. Tapi selepas membaca […]

Orang Ramai Menuduh Lelaki Ini Dayus Disebabkan Isteri Terdedah Sana Sini, Ini Tindakan Marah Beliau. Tapi Apakah Makna Dayus.

SOALAN: Ramai lelaki kurang faham erti dayus dengan jelas. Apakah makna perkataan dan perbuatan yang menjuruskan perlakuan tersebut? Jawapan: Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Tiga golongan yang ALLAH tidak akan lihat (bermakna tiada bantuan daripada dikenakan azab) mereka pada hari kiamat: Si penderhaka kepada ibu bapa, si perempuan yang menyerupai lelaki dan si lelaki dayus.” […]

Amalkan Doa Ini Sebelum Tidur. InsyaAllah Hutang Sebanyak Pasir di Pantai Akan Lunas.

Doa ini adalah di antara doa yang bisa diamalkan untuk melunasi hutang dan dibaca sebelum tidur. Telah diceritakan dari Zuhair bin Harb, telah diceritakan dari Jarir, dari Suhail, ia berkata, “Abu Shalih telah memerintahkan kepada kami bila salah seorang di antara kami hendak tidur, hendaklah berbaring di sisi kanan kemudian mengucapkan, اَللَّهُمَّ رَبَّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ […]

[VIDEO]Cara Menebus Dosa Kepada Ibu Bapa Atau Orang Yang Telah Meninggal Dunia. Mohon Dapat Menjadi Iktibar.

Dosa sesama insan hanya diampun setelah kita meminta ampun kepada insan tersebut, tapi macam mana kalau orang yang kita nak minta ampun dah meninggal dunia. Ini caranya, ikut cara yang Rasulullah ajar ni. Dalam Islam berbakti kepada orang tua ialah perkara yang paling utama. Sebagaimana firman Allah SWT dalam surat Al-Isra ayat 23. Oleh sebab […]

Komplen Azan Kuat Sangat. Wanita Ini Kena Penjara.

Kalau hidup dalam kalangan masyarakat yang berbilang agama dan kaum, kita mestilah hormat dengan perbezaan yang ada. Menurut Astro Awani, seorang wanita di Indonesia dijatuhi hukuman penjara selama 18 bulan kerana merungut tentang laungan azan terlalu kuat. Meiliana Divonis, 44 tahun didapati bersalah pada hari ini kerana menghina Islam selepas dia meminta masjid di kawasan […]

Rugi Tak Tahu! Inilah Petua Hilangkan Kahak Dalam Paru-paru Dan Penawar Batuk Yang Mujarab!

Petua Hilangkan Kahak Dalam Paru-Paru Dan Penawar Batuk Yang Mujarab. Batuk yang disebabkan oleh virus pasti mengganggu anda dalam aktiviti-aktiviti harian terutamanya batuk degil dan sukar dihapuskan. Selain mengganggu diri anda, ada soalan tentang hal itu akan mengganggu orang lain juga. Bermula dari kebimbangan orang lain yang dijangkiti batuk atau keberisikan daripada bunyi batuk anda. […]

Gaya Kumpulan Gengster Dan Kongsi Gelap Dari Serata Dunia .. Ganasnya!

Samseng atau gengster merupakan seorang penjenayah yang bergerak dalam suatu kumpulan, kelompok atau geng. Samseng biasanya terbabit dalam pelbagai jenis jenayah terancang dari jenayah ringan seperti peras ugutsehinggalah ke jenayah bersenjata yang melibatkan jutaan ringgit. Selalunya, kumpulan-kumpulan gengster ini senang dikenali berdasarkan kepada tatu di badan mereka. Namun ada kalanya, gaya pemakaian mereka yang berbeza […]

Elakkan Daripada Terkena Penyakit Batu Karang Dengan Lakukan 5 Petua Ini

Penyakit batu karang antara ramai penghidapnya di negara kita. Wanita juga tidak terkecuali. Faktor pemakanan yang tidak sihat menyumbang kepada penyakit ini. Abang kongsikan kepada anda cara cara untuk mengelak daripada terkena penyakit ini. Mencegah kan lebih baik daripada mengubati. 1. Peluh yang keluar Mandi sauna, yoga dan aktiviti lasak yang banyak keluarkan peluh memang […]

AWAS KAUM HAWA!!! Jangan Membasuh Rambut Ketika Haid! [ MESTI BACA ]

Assalammualaikum guysss.. Sebelum baca lebih lanjut.. saya nak katakan sesuatu.. Empat pandangan yang diberikan ini terpulang kepada penerimaan masing2. Tidak salah mengikut pantang larang krn pasti ada kebaikannya, tapi pada masa yg sama jgn sesekali mengabaikan kebersihan. Dan yg paling penting, ianya tidak dilarang oleh agama. Yang Pertama : Pantang larang orang tua-tua [:]Mencuci rambut […]

[GAMBAR] 5 Wanita Cantik Ini Mempunyai Hati Kental Walaupun Bekerja Sebagai Buruh Kasar

Kebanyakan perempuan mendambakan pekerjaan yang tidak perlu mengerahkan banyak tenaga. Para kaum hawa ini tentu saja ingin mendapatkan pekerjaan dimana mereka tetap terlihat cantik maksimal. Bahkan, dua bayi kembar berusia 2 tahun, Emma dan Mila Stauffer saja sempat membuat video berisi apa cita-cita mereka. Mulai dari guru, dokter, hingga kuli yang mereka rasa terlalu banyak […]

[VIDEO] Walaupun Nenek Berlainan Agama, Sayang Dia Terhadap Cucu Tetap Sama. Gigih Ibu Adam Corrie Lee Sebut Nama Cucunya.

Adam Corrie Lee ialah seorang pelakon yang tidak asing lagi nama nya dalam industri seni di tanah air kita. Nama nya sering dipopularkan dalam pelbagai filem, yang diingati ramai pastilah KL Gangster & KL Gangster 2. Namun, Adam Corrie Lee sudah memeluk agama islam dan berkahwin dengan gadis muslimah. Baru baru ini, mereka dikurniakan seorang […]

Kenapa Perlu Takut dengan Jin dan Syaitan?? 6 Kelemahan Jin dan Syaitan yang perlu Diketahui

Meskipun jin dan setan memiliki kemampuan-kemampuan yang tidak dimiliki oleh manusia, akan tetapi al-Qur’an dengan tegas mengatakan bahwa hakikatnya setan dan tipu dayanya itu adalah lemah. Berikut adalah beberapa macam kelemahan jin , di antaranya: 1. Tidak bisa mengalahkan orang-orang saleh. Bukti bahwa setan atau jin tidak akan dapat mengalahkan orang saleh adalah perkataan setan […]