Ilmu Ketika Di Hutan Yang Ramai Tak Tahu

ILMU HUTAN RUGI TAK BACA.! (juga baik untuk Kaki Pancing) Pengalaman masuk hutan, berkawan ngan bebudak asli ni, dan termasuk kengkawan yg memang askar, banyak benda yg saya belajar..iaitu, 1. Lumut Taik Kera. Kalau kita jalan diwaktu malam, terutama di hutan padat dekat dgn air terjun atau sungai (mcm kes saya kat Janda Baik), bila […]

Akhirnya Doa Peminat Termakbul,Sajat Umum Bakal Ke Tanah Suci Tidak Lama Lagi

Rancangan usahawan kosmetik terkenal,Nur Sajat ingin menunaikan umrah pada tahun ini adalah untuk menunaikan nazar di atas kejayaannya dalam bidang perniagaan. Pada awalnya Sajat yang merancang untuk ke Tanah Suci bersama pada Julai lalu terpaksa ditunda ke hujung tahun ini disebabkan beberapa isu yang tidak dapat dielakkan. Sajat berkata,masalah insolvensi di pihak keluarganya perlu diselesaikan […]

Hati-hati Dengan Penyakit Ain Atau Pandangan Benci Orang, Wanita Ini Kongsi Panduan Hindarinya!

Penyakit Ain boleh jadi dekat sesiapa saja. Ia disebabkan pandangan mata yang disertai sifat iri hati atau rasa takjub terhadap apa yang dipandang. Siapa saja boleh alaminya. Ini perkongsian daripada Cik Puan Syarifah Furaiha (Fara Sha’are) tentang bahaya penyakit ain. Hati-hatilah ketika mengendalikan nikmat yang tuhan berikan pada diri anda. Dulu Fara adalah seorang yang […]

Doktor Kongsi Tips Cara Betul Makan Kurma Untuk Bantu Bukaan Servik Lebih Besar & Mudah Untuk Bersalin.Bakal Mommy Wajib Baca..!

Makanan sunnah seperti kurma sangat digalakkan untuk diamalkan oleh ibu hamil termasuklah ketika dalam proses bersalin.Dr Zubaidi Hj Ahmad,berkongsi fakta berkenaan kenyataan ini. Kurma adalah antara makanan jenis buah yang sangat kaya dengan pelbagai nutrien.Ia kaya dengan gula (80%) dan selebihnya adalah protein,serat dan mineral penting seperti kalsium,zat besi,magnesium,manganese,potassium,sodium,phosphorus,selenium dan zink.Kurma juga mempunyai vitamin yang […]

Nauzubillah! 11 Pekerjaan Yang Diharamkan Dalam Islam, Tetapi Menjadi Lumrah Di Akhir Zaman!

Gambar Hiasan Dari Abu Hurairah ra dari Nabi Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam, beliau bersabda: “Benar-benar akan datang kepada manusia suatu masa, pada saat itu orang tidak lagi mempedulikan dari mana ia mendapatkan harta kekayaan, apakah dari jalan yang halal ataukah jalan yang haram. 1) Musibah, bencana alam, keserakahan manusia, gaya hidup hedonis yang tamak dan […]

Cuba 5 Cara Ini Bagi Mengelak ‘Drama Air Mata’ Ketika Memotong Bawang. Tak Sangka Yang No 5 Tu Punyalah Senang.

Bagi mengelakkan anda menghidu bau bawang yang kuat sehingga memberi kesan mata berair, anda boleh menyanyi dengan kuat. ketika menyanyi anda cenderung bernafas dari mulut sekaligus dapat mengelakkan pedih mata. Sesi memotong bawang umpama berdrama. Tak fasal-fasal menangis sendiri. Ada beberapa cara untuk anda mengelak daripada air mata bercucuran kala menghiris bawang. Bagi yang baru […]

5 Fasa Umat Nabi Muhammad SAW Sebelum Kiamat. Lihat Sendiri kita Di Fasa Mana sekarang!

Eloklah kita renung akan apa yang disebut oleh Rasulullah s.a.w berkaitan dengan beberapa era dan peringkat zaman – zaman yang akan ditempuhi oleh umat manusia. Seperti mana yang tercatit dalam sejarah bahawa Islam telah berkembang lebih 1400 tahun menempuh pelbagai era, sehinggalah ke era yang disebut oleh Rasulullah s.a.w sebagai era akhir zaman, era peralihan […]

Tabiat Ini Punca Tahi Telinga KERAS.Ini Cara Paling Berkesan Membersihkan Lubang Telinga Tersumbat TANPA MEMBAHAYAKAN Diri Anda!

Inilah Punca Tahi Telinga KERAS dan Cara Berkesan Membersihkan Lubang Telinga Tersumbat TANPA MEMBAHAYAKAN Diri Anda!… Kongsikan Agar Ramai Tahu… Tahi telinga adalah bahan seperti lilin yang secara semulajadi ditemui dalam telinga bahagian dalam, yang melindungi daripada bakteria dan zarah lain atau organisme yang dapat merosakan bahagian dalaman yang halus. Selain itu, lilin bertindak sebagai […]

Remaja 18 tahun meninggal dunia kerana kanser perut, selepas kerap makan mi segera setiap malam

Seorang pelajar lelaki berusia 18 tahun dari Taiwan dilaporkan meninggal dunia kerana menghidap kanser perut selepas menjadikan mi segera sebagai makanan hariannya. Difahamkan, remaja berkenaan mula mengamalkan pemakanan yang tidak sihat itu sejak dari sekolah menengah. Selepas tamat dari sekolah menengah dan berjaya masuk ke universiti, dia mula menunjukkan tanda-tanda seperti perut kembung, rasa loya […]

Sedikit perkongsian dari admin menceritakan tentang mengapa wanita ini tidak boleh pijak ke Masjidil Haram. Apakah sebabnya jadi sampai macam tu?

Sudah lebih sepuluh tahun saya mengumpul pengalaman dalam menguruskan jemaah haji dan umrah, pelbagai kerenah yang saya temui. Tak kiralah sama ada sebelum berangkat ke Tanah Suci ataupun sewaktu berada di sana. Apa yang boleh saya katakan, mereka yang berjaya sampai ke Mekah untuk menunaikan ibadah adalah golongan yang dipilih Allah. Jika Allah tidak menjemput, […]

Runtuhnya Kaabah Tanda Terbesar Hampir Kiamat

Dalam kehangatan proses meruntuhkan dan perluasan Masjidil Haram kini, pada suatu hari nanti antara tanda terbesar semakin menghampiri hari Qiamat adalah dengan runtuhnya Kaabah. Seorang manusia terkutuk yang bergelar ‘Zussuwaiqatain’ dari antara dan berbangsa Habasyah dikatakan akan merobohkan binaan suci tersebut. ‘Zussuwaiqatain’ adalah nama gelaran bermaksud ‘si pemilik dua betis yang kecil’ kerana merujuk kepada […]

Akhirnya Zamani Dedah Siapa Kekasihnya. Rancang Ke Jinjang Pelamin.

Siapa tak kenal penyanyi legend malaysia, Zamani Slam.. Merupakan vokalis kumpulan slam, dan tempat ke 3 gegar vaganza musim lima. Mempunyai suara yang lunak merdu dan vocal yang high.Suatu ketika dahulu popular dengan lagu gerimis mengundang, beliau pernah digosip kan dengan penyanyi tersohor negara iaitu datuk sri siti nurhaliza, kabarnya sudah bercinta selama 6 tahun. […]

Inilah 5 Tanda Hidup Tidak Berkat. Anda Ada Tanda-Tanda Ini? Muhasabah Diri Segera.

Keberkatan hidup bukanlah sesuatu yang boleh dilihat dan dirasa.Kita tidak mungkin dapat menilai keberkatan hidup sesuatu individu hanya dengan melihat harta kekayaan yang dimiliki.Atau mungkin juga dengan melihat tahap kedhaifan yang ditempuhi.Kekayaan bukanlah penanda aras bahawa hidup anda mendapat keberkatan. Boleh jadi Allah datangkan kekayaan sebagai Istidraj yang akan membuat tahap kesesatan dan kealpaan anda […]

“Jangan berjanji kalau tak mampu tepati!” – Dato’ Seri Vida Tipu Mangsa Simbah Asid?

Fuh nampaknya bertubi-tubi kecaman dan ujian yang diterima Dato’ Seri Vida sejak akhir-akhir ini. Kalau beberapa hari lepas pengacara dan pelawak terkenal, Nabil Ahmad claim DSV berhutang dengannya dekat RM30,000… haa kali ini lain pulak ceritanya. Menurut Harian Metro, jutawan kosmetik ini telah beri harapan palsu kepada seorang mangsa simbah asid yang mengalami kecacatan di […]

”BARU SEMALAM MAIN BERSAMA, HARI NI IBU KENA TENGOK KAU DIKEBUMIKAN,” PENYESALAN WANITA BERI UBAT DEWASA PADA ANAK

Apabila anak-anak sakit, ada ibu-bapa yang mengambil jalan mudah dengan hanya membeli ubat-ubatan di farmasi berbanding membawa pemeriksaan ke klinik. Sudah menjadi kebiasaan kerana dianggap lebih mudah dan menjimatkan. Tetapi tahukah anda sikap sebegini boleh mengundang bahaya kerana anak-anak anda? Perkongsian pengalaman oleh Doktor Yazeed Hair Johari ini diharap dapat membuka mata ibu bapa di […]

“Bulan mulia kelahiran Nabi,tapi kau saja cabar Allah kan?”- PU Amin selar tindakan Sajat bergelek di Pantai Beirut

Beberapa hari yang lalu, usahawan barang kemas dan bengkung terkenal, Nur Sajat dilihat telah pun memuat naik beberapa videonya yang sedang berbikini dan bergelek di atas sebuah kapal di tengah-tengah lautan biru Pantai Beirut Menyedari hal tersebut, sebagai saudara sesama Islam yang prihatin, PU Amin dilihat telah menegur perbuatan Sajat di laman Instagramnya. Bulan Rabiul […]

Cuba Amalkan Doa Ini Ketika Merindui Seseorang Dalam Islam

Perasaan rindu timbul apabila kita berada jauh dari orang yang kita sayangi.Sama ada isteri,suami,ibu bapa,adik beradik,kawan atau kekasih.Setiap manusia mesti akan rasa rindu RINDU TERBESAR Sedangkan untuk orang-orang yang beriman,rasa rindu terbesar pastinya akan hadir untuk bertemu Allah SWT dan Baginda Rasul,Muhammad SAW.Rindu dalam Islam adalah sesuatu yang semulajadi.Tiada dosa jika seseorang merasakan rindu di […]

Cuba Amalkan Doa Ini Ketika Merindui Seseorang Dalam Islam

Perasaan rindu timbul apabila kita berada jauh dari orang yang kita sayangi.Sama ada isteri,suami,ibu bapa,adik beradik,kawan atau kekasih.Setiap manusia mesti akan rasa rindu RINDU TERBESAR Sedangkan untuk orang-orang yang beriman,rasa rindu terbesar pastinya akan hadir untuk bertemu Allah SWT dan Baginda Rasul,Muhammad SAW.Rindu dalam Islam adalah sesuatu yang semulajadi.Tiada dosa jika seseorang merasakan rindu di […]

Boleh Jadi Murtad Bila Sebut Perkataan Ini!Berhati-hati Dalam Percakapan Anda

Murtad didefinisikan sebagai meninggalkan atau keluar dari sesuatu agama.Orang murtad boleh beralih kepada agama yang lain atau memilih untuk kekal tanpa agama. Ada juga yang murtad tetapi masih mengaku kekal agama yang sama.Ini terjadi apabila seseorang itu menolak sebahagian asas kepada agama tersebut tetapi patuh kepada asas yang lain. Dalam Islam,mereka yang mengaku kekal dalam […]

Ketahuilah Rugi Amal Ibadah Kita Yang Mana Dalam Sembahyang Kita Disunatkan Mengangkat Tangan Pada 4 Tempat Ini?

Jangan kita cacatkan, rugikan amal ibadah kita yang mana dalam sembahyang kita disunatkan mengangkat tangan pada 4 tempat tapi kita tak buat. 1)Tempat pertama diwaktu takbiratul ihram. 2)Pada waktu kita akan rukuk. Jangan langsung kita turun ke bawah rugi kita. 3)Angkat tangan pada masa i’tidal. 4)Kita akan angkat tangan kita diwaktu kita bangkit daripada tasyahud […]