Selamba je pakcik ni, orang tengah merompak dia boleh lalu dengan rileks ja. Lihat apa yang terjadi seterusnya sangat tidak dijangka!

Selamba je pakcik ni, orang tengah merompak dia boleh lalu dengan rileks ja. Lihat apa yang terjadi seterusnya sangat tidak dijangka!

 

VIDEO PENUH DISINI

Kalau jumpa ada orang sedang merompak di depan mata anda, apa yang korang akan buat? Pasti sangat takut nak larikan diri dulukan? Sebab perompak biasa ambil pisau atau parang untuk rompak, kalau kena tikam memang habislah.

Video di bawah memaparkan dalam keadaan yang cemas di mana ada perompak sedang buat rompakan dalam sebuat kedai, pak cik nie tidak tahu dan terus masuk kedai tu.

Lihat reaksi pak cik tu memang perggh.. sangat rileks dan steady jer.. tidak takut langsung. Adakah pak cik tu tahu ada orang sedang rompak tak.. haha..

Apa-apa pun, rompakan tu bukan sesuatu yang baik. Orang yang rompak memang berdosa. Ini juga akan membawa keadaan yang buruk kepada mangsa.

Mangsa akan mengalami kehilangan harta benda sebab telah dirampas oleh perompak. Orang lain susah payah cari kerja, cari rezeki baru dapat sedikit duit jer pun mau rampas. Perompak tidak payah kerja dan terus rampas jer untuk dapat duit, ini memang akan dibenci oleh banyak orang.

Kalau semua orang cam tu masyarakat memang akan jadi tidak aman dah, semua orang rampas benda orang lain jer dan tidak mahu kerja. Bayangkan apa yang akan terjadi kepada masyarakat kita.

Apa-apa pun, saksikan video penuh di bawah. Steady je pakcik ni, orang tengah merompak tu..